11. marts 2017

Lørdag den 11. marts 2017 gik turen for Terreni senior og Terreni junior mod Liverpool for at se Premier League kampen, Liverpool vs. Burnley om søndagen.

Der var afgang fra Allerød kl. 04.45, da pigerne skulle smides af i Kastrup og nå en flyver kl. 07.05 til London. Shopping !!!

Drengene havde derimod langt bedre tid, da SAS-flyveren til Manchester først lettede kl. 8.30, så man kunne nå at indtage en god kop mokka og en cinnamon bun ved Lagkagehuset. Turen var startet.

Billedresultat for lagkagehuset logo

Flyveren lettede planmæssigt og landede også til tiden i Manchester. Herefter slumrede planen også, da der var sporarbejde på toglinjen fra Manchester Airport til Manchester Piccadilly. Det betød noget kø og en tur med indsat bus på strækningen.

Billedresultat for manchester piccadilly station

Ved ankomst til Manchester Piccadilly var det direkte ind i togterminalen, hvor vi hoppede på toget til Liverpool. 30 minutter efter var vi fremme på Liverpool Lime Street station i det centrale Liverpool.

Billedresultat for liverpool lime street

Vi slentrede lidt op og ned ad gågaden, fik lidt frokost på restaurant den gyldne måge og fik foretaget lidt små indkøb. Herefter travede vi mod The Richmond Hotel Liverpool.

Billedresultat for hotel richmond liverpool

Selvom vi var tidligt på den i forhold til vores tjek-ind tid, fik vi vores værelse – en større balsal med 50-tommers fladskærm, gode faciliteter og rigtig god plads.

Vi fik hvilet fødderne i en halv times tid, hvorefter vi skulle mod centrum og kigge byen ud. Inden vi kom så langt, så havnede vi midt i et bryllup. Lige uden for værelsesdøren på hotellet, var en bryllupsfest gået i gang, og de to turister måtte sno sig om gæsterne og springe henover bruden slør, for at komme ud…

Vi tog herefter på lidt sightseeing i Liverpool, blandt andet ved Albert Dock.

Billedresultat for albert dock

Vi fik også kigget og sundt i gågaderne i det centrale Liverpool.

Billedresultat for streets of liverpool

Kom forbi The Cavern Club, hvor The Beatles startede.

Billedresultat for cavern club

Aftensmaden blev indtaget på Red’s True Barbecue, hvor vi fik super saftige burgere. Stedte kan varmt anbefales.

Relateret billede

Herefter var det retur til Hotellet. Man kan godt mærk at vi var oppe 03:45 !!

Det blev til 14,1 km. gang denne lørdag, så fødderne trænger til en god nats søvn 🙂